FANDOM

Czekałem od dawna by móc opisać to zwierze.Od najmłodszych lat mój obiekt fascynacji.Niejednokrotnie pojawiał się nawet w moich koszmarach zabijając mnie znienacka.Pojawienie się w czyimś koszmarze musi mieć coś na rzeczy.Przed tym zwierzęciem po prostu czasem nie ma ratunku.Siedzi ukryty wśród traw,poruszą się bezszelestnie i przy tym jest ogromnych rozmiarów.Tygrys jest prawdopodobnie najbardziej kompletnym drapieżnikiem na świecie.Potrafi w pojedynkę pokonać nawet Bawoła,a Lwy do pokonania tego wielkiego zwierzęcia potrzebują całego stada,a Jaguar nawet nie podjął by się takiego wyzwania.Tygrys w pojedynku 1vs1 jest wstanie pokonać dosłownie każde zwierze w Kamierowie(Nosorożec się nie zgadza).Potrafi nawet upolować niedźwiedzia.Tygrysa można śmiało nazwać królem Kamierowa,choć Bielinho mógłby być trochę wściekły z tego powodu.Posiadanie tygrysa jest największym wyróżnieniem i szpanem jakie można sobie wyobrazić.Nawet przy wychowywaniu od najmłodszych lat wciąż może stanowić zagrożenie.To piękne zwierze staje się jednak rzadsze z każdym dniem i możliwe że za kilkadziesiąt lat nie będziemy już widywać żadnych tygrysów.

Odmiany kolorystyczne

Tygrys biały

Tygrys Albinos

Złoty Tygrys

Występowanie

Tygrys jest nieprawdopodobnie rzadkim zwierzęciem.Jego pospolitość z każdym dniem spada i znalezienie go jest trudniejsze niż sytuacja w domu Bielaka.Oto kilka ulubionych miejscówek tygrysów:

Tygrysy uwielbiają kukurydzę,gdyż żerują w niej dzikie świnie,czyli jedna z ulubionych potraw tego kota.Właściwie można ich szukać w każdym miejscu,w którym rośnie ta roślina.

Rozmiary

Tygrys to jeden z największych drapieżców w Kamierowie.Jest nieco większy od Lwa.Średnia waga Tygrysa wynosi 230-280 kilogramów,ale czasami duże samce przekraczają 330 kilogramów.Największy tygrys w historii ważył 423 kilogramy.

Wysokość w kłębie - około 1 metra.

Dieta

Tygrys jest wstanie zabić i zjeść niemal każde zwierze w Kamierowie.Stoi na szczycie łańcucha pokarmowego w swoim ekosystemie.Jednak do ulubionych przysmaków Tygrysa należą:

  • Dzik - Dzikie świnie są ulubionym przysmakiem tego wielkiego kota.Nie należą do łatwych łupów i dla młodych,niedoświadczonych tygrysów mogą stanowić śmiertelne zagrożenie.Dorosłe osobniki nie mają jednak problemu z upolowaniem nawet dużych dzików.
  • Bawół - Największa i najbardziej wymagająca ofiara tygrysa.Lwy potrzebują zazwyczaj całego stada by upolować mniejszego Bawoła afrykańskiego,a tygrys jest wstanie zabić większego bawoła wodnego w pojedynkę.Rzucą się w gardło i przegryza tchawicę.
  • Nachur - Średnich rozmiarów koza.Stanowi łatwy łup dla Tygrysa.Jest mniejszy,wolniejszy i słabszy.
  • Inne zwierzęta z okolicy jak Sarny,Daniele i Jelenie

Wrogowie

Tygrys stoi na szczycie łańcucha pokarmowego,ale ma swoich wrogów.Największym wrogiem jest bez wątpienia człowiek,bo to on najbardziej przyczynił się do spadku populacji tego kota.Naturalnymi wrogami są:

  • Wilki - Wilk to prawdopodobnie największy wróg Tygrysa w Kamierowie.Wilk 1 na 1 nie ma absolutnie żadnych szans z jakimkolwiek wielkim kotem,ale wilki prawie nigdy nie poruszają się w pojedynkę.Wilki jednak wolą unikać kontaktu z tygrysem i rzadko zapuszczają się do Pustkowskiego lasu.
  • Niedźwiedź księżycowy - Jest ofiarą,ale jednocześnie także wrogiem tygrysa.Czasami dochodzi między nimi do potyczek,gdyż obydwa gatunki zamieszkują Pustkon.Niedźwiedź jest w 80% roślinożerny,ale od czasu do czasu poluje na te same gatunki co pasiasty kot.
  • Cyjony* - Nie żyją co prawda na terenie Kamierowa,ale w Odległych lasach Meygerlandu te 2 gatunki często na siebie trafiają.Duży,dorosły tygrys jest wstanie przepłoszyć watahę tych średnich rozmiarów psów,ale dla młodszych osobników mogą być śmiertelnie niebezpieczne.
  • Lew - Lew z tygrysem mogę trafić na siebie tylko w Odległych lasach Meygerlandu.Są teoretycznie swoimi największymi wrogami,aczkolwiek oba gatunki wolą się unikać i tak się się dzieje w 90% przypadków.1 v 1 tygrys ma znaczną przewagę nad Lwem,gdyż potrafi walczyć obiema kończynami.Tygrys jest też samotnym myśliwym i ma szerszy wachlarz umiejętności.Szanse są 70/30 dla pasiastego kota.

*-nie spotykany na terenie Kamierowa

Dropy

Skóra tygrysa - 300 monet

Zobacz także:

  • Lew - Meygerlandzki odpowiednik Tygrysa.Podobnie jak pasiasty kot jest drapieżnikiem szczytowym w swoim zasięgu występowania.Podobnych rozmiarów i żyje w stadach.
  • Jaguar - Odpowiednik tygrysa występujący w obszarach przyrzecznych.Wielki,mocno zbudowany kot,aczkolwiek może być dwukrotnie mniejszy od tygrysa.Drapieżnik szczytowy rzeki.Gryzie mocniej od tygrysa.
  • Puma - Odpowiednik tygrysa z sosnowej góry.Nie jest prawdziwym wielkim kotem,ale dorasta do sporych rozmiarów i rządzi zamieszkanym przez siebie terenem.
  • Lampart - wielki kot,dzielący swój teren występowania z tygrysem.Konkurujące ze sobą gatunki.Nie mylić z Jaguarem.