FANDOM

Ptyas nigromarginata(Co?),czyli połoz zielony.Tak.Nazwę połoz zielony nadałem mu sam,bo ten wąż nie ma oficjalnej nazwy w języku polskim.Chociaż jakby już ją wymyślili to raczej nazywał by się własnie tak:Połoz zielony.Należy do połozowatych,czyli węży,które ani nie mają jadu,ani nie są jakoś szczególnie wyspecjalizowane w duszeniu ofiary.Jest dosyć dużych rozmiarów.Może przekraczać 2 metry długości.Poluje jak większość węży na gryzonie i inne niewielkie zwierzęta.Nie stanowi zagrożenia dla człowieka.Nie jest ani agresywny,ani jadowity.

Występowanie

Są dwa znane miejsca występowania tego węża:

Rozmiary

Dosyć duży wąż.Dorosłe,wyrośnięte osobniki dorastają do 2,3 metra długości,a największy znaleziony miał 2,7 metra.

Wrogowie

Węże mają na prawdę wielu wrogów.Od ptaków drapieżnych,przez ssaki i inne węże.Nie ma raczej szans w starciu z żadnych dużym drapieżnym ssakiem.Ale ma pewnego wroga,który również jest gadem i nie posiada kończyn.Nie,to nie padalec.

  • Kobra królewska - Największa z kóbr.Wyspecjalizowała się w zjadaniu innych węży(nawet jadowitych).Połoz nie stanowi dla niej większego problemu.