FANDOM

Nie mylić z Pangolinem

Pancerniki to wyjątkowo paskudne,ale bardzo nietypowe stworzenia.Ten gatunek jest jednak wyjątkowo piękny w porównaniu do innych okropieństw z jego rodziny.Jego pancerz pozwala mu się chronić przed częścią drapieżników.Są jednak gatunki,które potrafią go upolować bez problemu.O tym więcej w sekcji 'wrogowie'.Pancerniki są głównie owadożerne,ale czasami zjadają też grzyby,owoce itp.Nie pogardzą również padliną.

Występowanie

Pancernik ma dosyć szeroki zasięg występowania.Można go spotkać w tych lokacjach:

Rozmiary

Jeden z większych przedstawicieli swojej rodziny.Długość ciała bez ogona może przekraczać 0,5 metra.Łącznie z ogonem może mieć ponad 1 metr długości,a waga może dobijać do 10 kg.

Wrogowie

Pancernik mimo swojego pancerza ma wrogów,którzy zjadają go regularnie:

  • Jaguar - Główny antagonista pancernika.Pancerzyk absolutnie nic nie pomoże przy spotkaniu z tym kotem.Potężna siła ugryzienia w kombinacji z potężną,umięśnioną budową nie pozostawia szans owadożernemu ssakowi.
  • Puma - Drugi obok Jaguara główny eksterminator pancerników.Co tu wiele opisywać?
  • Wilk grzywiasty - Długonogi,rudy wilk również jest znany z polowania na pancerniki.
  • Baribal - Głównie roślinożerny,ale potrafi od czasu zapolować.Pancernik jest w jadłospisie.

Dropy

Skóra pancernika - 40 monet

mięso(niesmaczne)