FANDOM

Niedźwiedź księżycowy.Tak musiałem go nazwać,by nie był mylony z Niedźwiedziem czarnym.Jest to jego nazwa alternatywna/rzadziej używana.

Amerykański niedźwiedź czarny - Baribal

Azjatycki niedźwiedź czarny - Niedźwiedź księżycowy

Znany jest też jako niedźwiedź himalajski,no ale jesteśmy w Kamierowie,a nie w Nepalu.Przejdźmy jednak do rzeczy.

Niedźwiedź księżycowy to jeden z trzech gatunków niedźwiedzi w Kamierowie.Jest bardzo mocno spokrewniony z Baribalem i łączy ich wiele cech.Obydwa niedźwiedzie są czarne.Są podobnych rozmiarów(Baribal zwykle jest większy).Są głównie roślinożerni.Jednak to co odróżnia azjatyckiego kuzyna od amerykańskiego to nieprawdopodobna agresja.Ten gatunek potrafi być śmiertelnie niebezpieczny dla ludzi i potrafi zaatakować bez jakiejkolwiek prowokacji i bez większego powodu.Dzieli terytorium z tygrysem i jest jego najgroźniejszym przeciwnikiem.Jedną z teorii dotyczących jego agresywności jest fakt przebywania tego gatunku niedźwiedzia w pobliżu niebezpiecznych rywali jak np. Tygrys.Konflikty z wielkimi kotami nauczyły go jak postępować z intruzami.Człowiek nie jest zbyt dużym wyzwaniem dla 200 kilogramów mięśni wyposażonych w zęby i pazury.

Występowanie

W Kamierowie jest tylko jedno miejsce w jakim można go spotkać,a jest nim Las Pustkowski Wspaniały.

Rozmiary

Jeden z największych drapieżników Kamierowa.Wysokość w kłębie dochodzi do 1 metra,a długość do prawie 2 metrów.Waga dobija zazwyczaj do 200 kg u samców,choć czasem zdarzają się wyjątkowo duże osobniki przekraczające tę granicę.Rekordowy osobnik ważył aż 363 kg (800 funtów).

Dieta

Jest wszystkożerny.Dieta składa się głównie z owoców,owadów,małych ssaków,jaszczurek i innych małych zwierząt.Aczkolwiek to zwierze jest wstanie zabijać zwierzęta dużych rozmiarów.To najbardziej mięsożerny gatunek niedźwiedzia na terenie Kamierowa.Oto jego ofiary:

  • Dzik - Potrafi upolować dziką świnię.Jest większy i cięższy niż większość kamierowskich przedstawicieli tego gatunku,więc to żaden problem.
  • Takin - To na prawdę wielka koza.Ale nie jest wystarczająco wielka,by ochronić się przed niedźwiedziem himalajskim.
  • Bawół wodny - Zabija tych wielkich roślinożerców poprzez złamanie karku.Wykorzystuje do tego siłę swoich rąk i silne ugryzienie.Jednak bawoły ważące 500+ kg są już niedostępne dla tego drapieżcy.
  • Jelenie i sarny - To właśnie one są najczęstszą ofiarą niedźwiedzi.

Wrogowie

Jest dużym i silnym zwierzęciem,ale również ma swoich wrogów.Te 2 kotowate mogą napsuć mu sporo krwi:

  • Tygrys - Tygrys może ważyć więcej niż niedźwiedź i ma szerszy wachlarz zabójczych narzędzi.Niedźwiedź księżycowy stanowi część diety tygrysa i jest przez niego zabijany regularnie.Jednak w niektórych przypadkach kot musi ulec i salwować się ucieczką.Takie coś zdarza się,gdy trafi na na niedźwiedzicę z młodymi(Najczęściej tak jest).
  • Pantera - Lampart stanowi śmiertelne zagrożenie dla młodych/młodocianych osobników i nie tylko.Dorosły niedźwiedź również może mieć wielki problem z wyrośniętym lampartem.

Dropy

Skóra niedźwiedzia księżycowego - 250 monet