FANDOM

Lew - Król zwierząt.Pseudonim ten jednak w dużej mierze zapewnia mu jego królewska grzywa,a nie umiejętności.Nie zmienia to jednak faktu że to jedno z najniebezpieczniejszych zwierząt w całej krainie.Lwy to drapieżniki stojące na szczycie łańcucha pokarmowego.Stada kamierowskich Lwów liczą zwykle od 3 do 6 osobników.Takie stado potrafi pokonać bardzo dużą zwierzynę jak np. Bawoła.Lew to prawdziwy król Meygerlandu,od zawsze budzący lęk,nie tylko wśród ludzi.Lwy jednak stają się coraz rzadsze.Patrolując okolice Meygerlandu lepiej miej oczy dookoła głowy,choć i to może nic nie dać,gdyż poruszający się w wysokiej trawie kot często nie wydaje żadnego dźwięku...do momentu ataku.

Drugi największy kamierowski kot.Rozmiarami zbliżony do Tygrysa.Istnieje też odmiana albinotyczna.

Występowanie

Lwa w Kamierowie można spotkać tylko i wyłącznie na otwartych terenach Meygerlandu.Poza Kamierowem istnieje nieduża populacja w Odległych lasach Meygerlandu.

Rozmiary

Lew to jeden z największych drapieżników w krainie.Samica jest nieco niższa jeżeli chodzi o wysokość w kłębie niż samiec,ale jest sporo lżejsza.

Samce ważą średnio 220 kilogramów,ale maksymalnie mogą ważyć nawet 300 kilogramów.Samice ważą zwykle od 120-160 kilogramów.Wysokość w kłębie obu płci jest zbliżona do 1,1 metra.

Dieta

Lwy to drapieżniki stojące na szczycie łańcucha pokarmowego w swoim zasięgu występowania.Do ich ulubionych potraw należą:

  • Bawół - Nie należy do łatwych ofiar,jest potężny i potrafi się bronić.Niejednokrotnie obserwowano bawoły zabijające lwy w samoobronie.Całe stado lwów musi wziąć udział w polowaniu,ale tak wielka zdobycz zapewni pożywienie na wiele dni.
  • Zebra - Pasiasty koń jest jednym z ulubionych przysmaków Lwów.Wykorzystują grę zespołową i element zaskoczenia,by upolować to zwierze.
  • Żyrafa - Prawdopodobnie największe zwierze jakie lew może upolować.Żyrafa ma chude nogi,ale nie należy jej lekceważyć,gdyż jej kopnięcie może zabić naszego króla zwierząt.
  • Gnu - Noo..lew też na nie poluje.

Dropy

Skóra Lwa - 190 monet

Zobacz także:

  • Tygrys - Odpowiednik Lwa z Pustkonu.Nieco większy i niebezpieczniejszy od Lwa.W odróżnieniu od grzywiastego kota jest samotnym łowcą.
  • Jaguar - Odpowiednik Lwa z nad Rzeki.Bardzo duży,lecz mniejszy od Lwa.Bardzo silnie zbudowany kot zdolny upolować wszystko w swoim środowisku.Świetnie pływa i wspina się na drzewa.Gryzie też mocniej niż lew.
  • Puma - Odpowiednik Lwa z sosnowej góry.Największy przedstawiciel kotów małych/miauczących.Jest znacznie mniejsza od Lwa,ale również jest śmiertelnie niebezpieczna.Gdy słyszysz jej przerażający krzyk możesz szykować się na spisanie testamentu.
  • Hiena cętkowana - Największy wróg Lwa.Hieny są sprytne,mają straszne szczęki i często zabierają łupy lwom,ze względu na przewagę liczebną.