FANDOM

Lampart to wielki kot zamieszkujący Kamierowo.Ekstremalnie rzadki,tajemniczy i trudny do obserwacji,jest jednym z głównych drapieżników Pustkonu.Jest bardzo silny i świetnie wspina się po drzewach.Śledzi ofiary przez długi czas,porusza się bez wydania najmniejszego dźwięku,a jak nastąpi dobry moment,atakuje.Zabija ofiary poprzez przegryzienie krtani.Potrafi osiągać prędkość 70 km/h,więc raczej nie powinieneś przed nim uciekać.W sumie to nawet nie zdążyłbyś.Choć jest drapieżnikiem kompletnym,to jest jedynym wielkim kotem w Kamierowie,który nie jest drapieżnikiem szczytowym w swoim zasięgu występowania.Dzieli terytorium z lwami(Meygerland) i tygrysami(Pustkon).

Bywa mylony ze swoim bliskim krewnym,Jaguarem.Ich ubarwienie na pierwszy rzut oka jest takie same,ale gdy się lepiej przyjrzeć,da się zauważyć różnice.

Lampart a Jaguar

Lampart ma inny rodzaj cętek na ciele.Lampart ma cętki przypominające odcisk psiej łapy,lub kopyt.Jaguar ma bardziej koliste cętki,a wewnątrz nich znajduję się pojedyncza plamka/plamki.

Jaguar jest odrobinę większy jeżeli chodzi o długość,ale waży znacznie więcej od lamparta.Sam wygląd ich głów również jest inny.Jaguara najłatwiej odróżnić po krępej budowie ciała,a lampart jest bardziej smukły i z postury bliżej mu do Pumy.

Występowanie

W Kamierowie są 2 podgatunki Lamparta i każdy ma własne miejsce zamieszkania.

Lampart amurski,który ma nieco gęstszą sierść i bardziej wyraziste ubarwienie zamieszkuje:Las Pustkowski Wspaniały,Odległe lasy Meygerlandu.

Lampart

Lampart z Meygerlandu

Lampart afrykański/meygerlandzki zamieszkuję...tak,zgadłeś.

Rozmiary

Lampart to czwarty największy kot świata.Ten tytuł dzierży wspólnie z Pumą i ciężko jest powiedzieć który kot jest większy.Lampart zazwyczaj jest cięższy,ale rekordowy osobnik pumy ważył chyba nawet więcej niż rekordowy lampart.

Długość ciała - 1.3-1.9 metra bez ogona

Wysokość - 0.6-0.75 metra

Waga - 50-80 kg, Max. 96 kg

Dieta

Lampart jest wstanie upolować każde zwierze do granicy 200 kilogramów.W Meygerlandzie poluje na średnich rozmiarów antylopy,guźce,a w Pustkonie na dzikie świnie,jelenie,nachury i sarny.

Wrogowie

Nawet tak silny i sprytny drapieżnik posiada swoich naturalnych wrogów:

  • Tygrys - Największy postrach lamparta.Zdarzają się przypadki zabijania lampartów przez tygrysy.Tygrys jest znacznie większy i w tym pojedynku zawsze ma przewagę.Lampart zazwyczaj salwuje się ucieczką na drzewo.
  • Lew - Podobna sytuacja co z tygrysem.Większy i silniejszy kot i w dodatku żyje w stadach.Tutaj lampart broni się w ten sam sposób.
  • Hiena - Hieny raczej nie zabijają lampartów,a odwrotnie,aczkolwiek często hieny odbierają upolowane zwierzęta lampartom.
  • Niedźwiedź księżycowy - Ta dwójka rywalizuje ze sobą w lasach Pustkonu.Szanse są na prawdę wyrównane.

Dropy

Skóra lamparta - 300 monet