FANDOM

Kobra królewska to najrzadszy,najbardziej nieuchwytny i najbardziej tajemniczy wąż w krainie.Jest też największym jadowitym wężem w Kamierowie i na świecie.Jest agresywniejsza i bardziej nieprzewidywalna niż inne kobry.Jedno jej ugryzienie jest wstanie zabić Nosorożca w 3 godziny.Jad kobry królewskiej sam w sobie nie jest jakoś szczególnie silny w porównaniu z innymi śmiercionośnymi wężami,ale wąż wstrzykuje większą ilość trucizny,a co za tym idzie ukąszenia kobry są dużo groźniejsze.Po ukąszeniu tego węża nie ma już ratunku.Chyba że zostanie Ci udzielona opieka medyczna w ciągu 15 minut.Potrafi unieść się na wysokość człowieka.Od tego zwierzęcia wzięła się nazwa popularnej gry "Kobra" polegającej na uderzaniu w jądra z całej siły imitując nagłe,niespodziewane ukąszenie tego węża.

Jest jedynym wężem,który od razu po urodzeniu(albo wykluciu) jest wyposażony w gotowy jad i jest zdolny do polowania.Nawet malutkie kobry mogą cię zabić.Kolejną wyjątkową cechą jest samiec będący większy niż samica,co u wężów się rzadko zdarza.

Wyspecjalizowała się w zjadaniu innych dużych węży.Nawet jadowitych.Jej ulubioną przekąską jest Połoz zielony.

Występowanie

Kobry są nieprawdopodobnie rzadkimi zwierzętami.Są bardzo nieuchwytne i tajemnicze.To lokacje,w których prawdopodobieństwo spotkania tych węży jest największe:

Rozmiary

Kobra nie należy do ciężkich węży mimo swojej długości.Waży maksymalnie do około 13 kilogramów i dorasta aż do 6 metrów długości!

Dieta

Kobra w przeciwieństwie do dusicieli nie żywi się dużymi ofiarami.Zazwyczaj są to małe ssaki,gady,żaby,jednak ulubionym przysmakiem kobry są inne węże.Jego podstawowym składnikiem diety jest Połoz zielony.

Dropy

Skóra kobry - 200 monet

Zobacz także:

  • Mamba czarna - Odpowiednik Kobry królewskiej w Meygerlandzie.Jedyny wąż w Kamierowie,który może równać się z Kobrą.Ma równie złą reputacje co ona.Mniejsza,lecz bardziej agresywna od kobry.Wstrzykuje mniej jadu,ale jest silniejszy niż jad kobry.Należą do tej samej rodziny węży.
  • Grzechotnik diamentowy - Odpowiednik Kobry z sosnowej góry.Największy z grzechotników,wyjątkowo niebezpieczny wąż,niemniej agresywny niż królowa kobr.
  • Zdradnica śmiercionośna - Krewna kobry.Nie do końca uznawać ją można za jej odpowiednika,ale również jest bardzo niebezpieczna i dysponuje najszybszym ukąszeniem z wszystkich węży.