FANDOM

Kobra indyjska(Naja naja) to jadowity wąż,śmiertelnie niebezpieczny dla ludzi.Jedno jej ugryzienie jest dość toksyczna by zabić kilka osób.Owiana wyjątkowo złą sławą,była zabijana przy każdej okazji.Dziś jej populacja w Kamierowie jest już znacznie mniejsza.Nie jest jedyną kobrą w Kamierowie,ani nawet jedyną kobrą w swoim środowisku występowania.Dzieli je ze swoją daleką krewną,Kobrą królewską.Tak,daleką krewną.Kobra królewska jest unikalna i różni się od kobr właściwych i należy do innego rodzaju.Jest też ona największym wrogiem kobry indyjskiej i nierzadko zdarzają się przypadki pożarcia mniejszej kobry przez tą większą.

Wyróżnia ją charakterystyczny wzór z tyłu na jej kapturze,stąd jej alternatywna nazwa Kobra okularowa.

Występowanie

Rozmiary

Średnich rozmiarów wąż.Mierzy zazwyczaj od 1 metra do 1,5 metra.W wyjątkowych przypadków dorasta do 2 metrów.

Dropy

Skórka kobry indyjskiej - 75 monet

Zobacz także:

  • Kobra królewska - Większa krewna kobry indyjskiej.Większa,agresywniejsza i rzadsza.Dorasta do 5.7 metra długości i jest wyspecjalizowana w pożeraniu innych węży.
  • Zdradnica śmiercionośna - Odpowiednik Kobry indyjskiej z torów.Najszybciej uderzający wąż świata.Mniejsza,ale możliwe że niebezpieczniejsza od kobry.