FANDOM

Nie mylić z większym krewnym - Krokodylem

Kajman czarny,kajman to najstraszliwszy kamierowski drapieżnik.Ma reputacje ludojada i jest prawdziwą fobią kamierowczyków.Zwłaszcza tych starszych.Kajmany są spokrewnione z krokodylami,a jeszcze bliżej z nieistniejącymi w Kamierowie aligatorami.Mają ciemne ciało z jasno zabarwioną żuchwą z ciemnymi cętkami,co jest znakiem rozpoznawczym tego gatunku.

Jest prawdopodobnie największym drapieżnikiem w krainie.Jego rozmiary są bardzo zróżnicowane,ale maksymalnie dorasta do 5 metrów długości!Więcej na ten temat niżej.

Są oportunistami,zjedzą wszystko co wpadnie im w zęby.Człowiek nie ma szans w starciu z tym gadem.Jedynym wrogiem naturalnym jest Jaguar,a młode kajmany mogą padać łupem Anakondy.

Występowanie

Jest jedno miejsce,w którym można go spotkać,a jest nim Rzeka kamierowska.

Rozmiary

Kajmany podobnie jak ich krewni krokodyle dożywają do ponad 80 lat.Rosną do końca swojego życia.Wyjątkowo powolny proces.Dlatego niewiele kajmanów dorasta do pełnych rozmiarów.Zazwyczaj kamierowskie kajmany mierzą 3-3.5 metra długości,przy wadzę około 200 kg.Maksymalny potwierdzony rozmiar to 4-5 metrów,ale takie osobniki są rzadkie.Tak duży gad przekracza 300-600 kg wagi.Istnieją legendy o osobnikach mierzących ponad 6,2 metra i wadze tony.Zwyczajnie opowiadane przez starych kamierowskich pielgrzymów.Może to być bujda,ale argumentem za,jest to że w dawniejszych czasach te gady mogłyby być większe.W przeszłości tępiono te gady bez litości,bo stanowiły zagrożenie,a w pierwszej kolejności zabijano największe,więc to może faktycznie być prawdą.

Dropy

Skóra kajmana czarnego - 175 monet