FANDOM

Jaguar to nie tylko jedno z najpiękniejszych zwierząt świata,ale i jedno z najniebezpieczniejszych.To bardzo silnie zbudowany kot atakujący od tyłu,z zasadzki.Uwielbia wodę i jest świetnym pływakiem.Posiada najsilniejsze szczęki ze wszystkich zwierząt lądowych na terenie Kamierowa i nie tylko.Przebija pod tym względem Hieny,Tygrysa i zagranicznego Goryla.Jest jedynym przedstawicielem swojej rodziny,który nie rzuca się do gardła,ani w kark,a zabija swoją ofiarę poprzez zmiażdżenie czaszki(W większości przypadków tak to wygląda).Potrafi nawet niszczyć pancerze żółwi i krokodyli.Jest prawdopodobnie najdzikszym kotem i oswojenie go jest niemożliwe.

Jest prawdopodobnie najbardziej tajemniczym zwierzęciem w krainie.Bardzo ciężko jest nawet zobaczyć,a co dopiero śledzić jego życie.W 90% przypadków,to Jaguar zobaczy Ciebie pierwszego,a nie na odwrót.Drapieżnik szczytowy,stojący na szczycie łańcucha pokarmowego(apex predator),zabija wszystko w swoim zasięgu występowanie.Niekiedy dochodzi do starć z Pumą,które zawsze kończą się wygraną mocniej zbudowanego Jaguara.Jedynym zwierzęciem jakie może go pokonać jest potężny Kajman czarny,ale zazwyczaj to kot wychodzi z tego starcia zwycięsko..no chyba że kajman waży więcej niż 300 kg,to wtedy rezultaty mogą być odwrotne.

Występowanie

Jaguar to bardzo rzadkie zwierze.Nie ma miejsca,w którym można by było go widywać regularnie.Ale są miejsca,w których na bank kiedyś uda się go znaleźć:

Czasami potrafi zapuścić się pod Sosnową górę,aczkolwiek nie wchodzi do sosnowego lasu na jej szczycie.

Rozmiary

Jaguara cechuje bardzo muskularna sylwetka.Przy wysokości 85 centymetrów waży średnio 75-90 kilogramów,ale niektóre samce mogą przekraczać nawet 110 kg.Rekordowe osobniki ważyły około 160 kilogramów.

Dieta

Jaguar to kompletny drapieżnik.Wyjątkowo silny,czuje się równie dobrze w wodzie co na lądzie,Świetnie wspina się na drzewa,po prostu nie uciekniesz przed tym zwierzęciem.W zasadzie jest to trochę mniejszy tygrys,lecz nie mniej niebezpieczny.Zabija swoje ofiary poprzez zmiażdżenie czaszki.Oto jego najbardziej charakterystyczne ofiary:

  • Tapir - Tapir to duży i silny roślinożerca,ale dla jaguara nie jest dużym wyzwaniem.Jest tylko większy od kota,ale to wszystko.Jeden z ulubionych przysmaków cętkowanego drapieżnika.
  • Kapibara - Przerośnięty,wodny szczur jest podstawowym składnikiem diety Jaguara w Kamierowie.Potrafią szybko biegać i pływać,więc kot musi wykorzystać swój element zaskoczenia.
  • Pekari - Jedna z podstawowych potraw tego kota.Nie jest problemem upolować to zwierze jak jest się ważącym 100 kg kotem,gdy pekari często nie ma nawet połowy tej wagi.
  • Dzikie świnie - Również one czasami zdarzają się kończyć w jego żołądku.Potrafią jednak być niebezpieczne i Jaguar musi uważać na ich groźne szable i agresywność.
  • Młode kajmany - Jaguar jest postrachem młodych kajmanów.Potrafi je dopaść nie tylko na lądzie,ale i w wodzie.Wielki kot nie ma problemu z przegryzieniem pancerza tych gadów.

Dropy

Skóra Jaguara - 400 monet

Zobacz także:

  • Tygrys - Odpowiednik Jaguara z Pustkonu.Największy i najgroźniejszy kot świata,potrafi być nawet trzykrotnie większy niż duży jaguar,aczkolwiek gryzie nieco słabiej.Oba koty są podobnej budowy i mają podobne zachowania.
  • Lew - Odpowiednik jaguara z Meygerlandu.Większy niż Jaguar,ale również gryzie słabiej.Nie wspina się też tak dobrze na drzewa,ani tak dobrze nie pływa.Żyje w stadach,co jest nietypowe dla kotów.
  • Puma - Odpowiednik Jaguara z sosnowej góry.Mniejsza i delikatniejsza od Jaguara,ale szybsza i zwinniejsza.Niekiedy te 2 gatunki mogą się spotkać.
  • Lampart - Bliski krewny Jaguara.Na pierwszy rzut oka taki sam,ale różni ich kilka rzeczy.