FANDOM

"Dzik jest dziki,dzik jest zły,dzik ma bardzo ostre kły,kto spotyka w lesie dzika niech na drzewo szybko zmyka,lecz gdy świnia czuje Bielaka to znika."

Dzika,zwany również Dziką świnią to przedstawiciel rodziny świniowatych,powszechny w całym Kamierowie.Zwierze niezbyt lubiane przez mieszkańców,gdyż często niszczy pola uprawne i potrafi nawet zaatakować człowieka.Najgroźniejsza jest locha z młodymi,która zrobi wszystko by je obronić.Dzik jest ulubionym przysmakiem Wilka.W dzień skrywa się w lesie,a w nocy potrafi zapuścić się na tereny otwarte i pola uprawne.Może i jest świnią,ale należy szanować to zwierze,gdyż potrafi być niebezpieczne i wykazać się wolą walki nawet w obliczu znacznie groźniejszego przeciwnika.Samców wyróżniają wyrastające z żuchwy szable.

Występowanie

Dzikie świnie można spotkać w prawie całym Kamierowie.Jednak są lokacje,w których dzika można spotkać częściej niż w pozostałych.Do ulubionych miejsc dzików należą:

Nie zapominajmy że są to tylko lokacje najbardziej charakterystyczne dla dzików i można spotkać ten gatunek praktycznie w każdym miejscu w krainie.W Meygerlandzie nie występuje tak powszechnie jak w reszcie krainy(W Meygerlandzie powszechniejszy jest Guziec).

Rozmiary

Lochy ważą zwykle od 90 do 120 kilogramów,ale wyrośnięte świńczaki mogą ważyć nawet 300 kilogramów i mieć 1 metr wysokości w kłębie.Osobniki takich rozmiarów są jednak rzadkością.

Wrogowie

Dziki mają wiele wrogów.Największym wrogiem dzika jest bez wątpienia człowiek,który tępi to stworzenie od wieków.Jednak jeżeli chodzi o zwierzęta,to z nimi dzik nie lubi się najbardziej:

Tygrys - Tygrys to prawdopodobnie największy postrach dzika.Pojedynczy kot jest wstanie zabić do 30 dzikich świń rocznie,eliminując jednego osobnika za drugim.

Wilk szary - Wilki również nie należą do lubianych zwierząt przez dziki.Co może zrobić świnia w obliczu ataku kilku/kilkunastu wygłodniałych psowatych?

Waran - Warany również polują na dzikie świnie.Jedno ugryzienie jaszczura oznacza powolną i bolesną śmierć.Gdy już ofiara wyciągnie kopyta,waran wykorzystuje swoje zmysły,by ją odnaleźć i skonsumować.

Jaguar - Ten wielki kot również od czasu do czasu poluje na dziki,jeżeli te są w jego zasięgu występowania.Takie przypadki na terenie Kamierowa były już dokumentowane.

Krokodyle i aligatory - Krokodyle regularnie zjadają dziki zamieszkujące obszary przyrzeczne.

Dropy

Skóra dzika - 20 monet

Szable dzika - 15 monet(jeśli knur)

Dziczyzna