FANDOM

Baribal czyli niedźwiedź czarny należy do grona największych drapieżników w krainie.Wygląda na sympatycznego grubaska,ale potrafi być śmiertelnie niebezpieczny dla ludzi i nie tylko.Jest głównie roślinożerny,aczkolwiek od czasu do czasu potrafi zapolować na jakieś duże zwierze.Nie boi się ludzi i znane były przypadki zapuszczania się tego niedźwiedzia do osiedli ludzkich,by powyjadać coś ze śmietnika.Sprowokowany stanowi śmiertelne zagrożenie.Jego kuzyn,Niedźwiedź księżycowy zamieszkuje pustkon.Są ze sobą blisko spokrewnieni,ale odróżnia ich kilka cech.Misiek z pustek jest znacznie agresywniejszy i częściej żywi się mięsem,ale za to jest mniejszy.

Występowanie

Baribal to endemicznie występujące zwierze.W Kamierowie można spotkać go tylko na Sosnowej górze i jej okolicach.

Rozmiary

To jeden z największych drapieżników w Kamierowie.Samce ważą zwykle 140-250 kg.Samice są o 30% mniejsze.Raz na jakiś czas urodzi się wyjątkowo duży niedźwiedź,który może przekroczyć nawet 350 kg wagi.

Wrogowie

Nie ma zbyt wielu wrogów w swoim zasięgu występowania,ale zawsze jacyś są.Tradycyjnie największym wrogiem jest człowiek,ale co z naturalnymi wrogami?Oto oni:

  • Puma - Pumy stanowią śmiertelne niebezpieczeństwo dla młodych niedźwiedzi,lecz dorosłe samce zazwyczaj wychodzą zwycięsko z pojedynku tych dwóch ssaków.
  • Jaguar - Największy koszmar baribala.Na jego szczęście ten kot dosyć rzadko zapuszcza się na terytorium sosnowej góry.Znaleziono martwego niedźwiedzia ze śladami wskazującymi na śmierć z ręki Jaguara.Zmiażdżona tylna część czaszki potwierdza wszystko.

Dropy

Skóra niedźwiedzia - 70 monet