FANDOM

Arirania,wydra wielka - największa z wydr słodkowodnych.Również największe zwierze z rodziny łasic(większa nawet od Rosomaka).Znacznie większa i niebezpieczniejsza od normalnej wydry spotykanej w naszych terenach.Mimo że zazwyczaj na widok człowieka ucieka szybko do wody,to dla niektórych rzecznych zwierząt jest postrachem.Zjada duże sumy,piranie,a nawet anakondy.Czasami łączy się w grupki i potrafi polować kooperacyjnie.

Występowanie

Można ją spotkać tylko na rzece.Znacznie rzadsza i bardziej nieuchwytna od normalnej wydry.Pozostałe zbiorniki w krainie są dla niej za małe.

Rozmiary

Największa wydra świata.Może osiągać maksymalnie aż 1,7 metra długości.To tyle co Bielinho.Waga samców waha się w przedziale 26-32 kg.Mówi się że za dawnych czasów wydry były jeszcze większe i dorastały nawet do 2.4 metra.

Wrogowie

Mimo że to największy przedstawiciel łasic,to i tak ma swoich wrogów.

  • Jaguar - Drapieżnik szczytowy tego środowiska.Jest wstanie ubić wszystko w swoim zasięgu występowania.Również wielką wydrę.
  • Kajman czarny - Największy drapieżnik Kamierowa jest wstanie pożreć wydrę na śniadanie.Jednak młode kajmany mogą zostać przez nią upolowane.

Dropy

Skóra Ariranii - 190 monet